• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow


اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم استان آذربایجان شرقی

 


درباره ما

استان آذربایجان شرقى با قابلیت‌هاى ویژه در زمینه‌هاى مختلف یکى از قطب‌هاى عمده و مهم صنعتى کشور به شمار مى‌آید. همچنین این استان با مزیت‌هاى قابل توجه بازرگانى از جمله وجود گمرکات متعدد و توانمند، خطوط هوایى، ریلى، و جاده‌اى مناسب، همسایگى با اروپا، وجود منطقه آزاد تجارى جلفا، و …توانسته است جایگاه بسیار ارزنده‌اى را در این بخش به خود اختصاص دهد.

صنعت چرم استان نیز همانند سایر صنایع استان از قبیل فرش، صنایع کبریت سازى، نساجى، و …داراى پیشینه و سابقه‌اى در خور توجه است. چنانکه نقطه آغازین رشد این صنعت در کشور، استان آذربایجان شرقى مى‌باشد و نام تبریز به عنوان اولین قطب صنعت چرم کشور براى متخصصان و دستندرکاران داخلى و خارجى نامى شناخته شده و آشنا است.

بوجود آمدن اولین کارگاه‌هاى دباغى در تبریز که قدمت آنها به حدود یکصد سال پیش بر مى‌گردد، سبب پایه گذارى این صنعت در استان گردید. پس از گذشت مدتى این کارگاه‌هاى دباغى به صورت کارخانه‌هاى مجهز چرمسازى در منطقه چرم شهر کنونى فعالیت خود را گسترش دادند به طوریکه تا کنون بالغ بر ۲۵۰واحد چرمسازى در این منطقه وجود دارد که به نوبه خود باعث رشد و شکوفایى منطقه گردیده است.

نزدیکى به گمرک سبلان، خط آهن تبریز ـ جلفا، و …از مزیت هاى عمده این منطقه به شمار مى‌آید.

حجم سرمایه‌گذارى صورت گرفته در این منطقه بالغ بر ۴۰۰میلیارد ریال است که به نسبت این حجم سرمایه‌گذارى، میزان اشتغال‌زایى مستقیم حدود ۲۵۰۰نفر مى‌باشد.

تصفیه پساب‌هاى صنعتى واحدهاى چرمسازى مستقر در منطقه چرمشهر به صورت مجتمع بوسیله سه واحد عظیم تصفیه‌ خانه صورت مى‌گیرد که این مسئله از صرف هزینه‌هاى هنگفت واحدها به منظور احداث تصفیه خانه‌هاى مجزا جلوگیرى نموده است .

 
اتحادیه و اعضاء
 
نظر سنجی

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم استان
1 - 25%
2 - 25%
3 - 25%
4 - 25%

تعداد کل رای ها: 4
 
پيوندها

 
آمار بازدید کنندگان
امروز 2017
دیروز 0
این ماه 2017
کل آمار بازدید کنندگان 2017
 

 

 

 

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم استان آذربایجان شرقی